Opcje widoku
Podkreślenie linków
Reset

Wycieczka po Łodzi

W środę 24 kwietnia o godzinie 8.00 klasy trzecie wyruszyły na wycieczkę po Łodzi. Kiedy już wszyscy byliśmy w autokarze Pani przewodnik opowiedziała nam co będziemy zwiedzać. Nawet nie zauważyłam, kiedy dotarliśmy na miejsce, bo cały czas rozmawialiśmy na różne tematy.

Gdy znaleźliśmy się w Manufakturze, poszliśmy do Pałacu Izraela Poznańskiego. Podzieliliśmy się na trzy grupy i zaczęliśmy zwiedzanie z przewodnikiem. Muzeum było bardzo duże i przypominało stary zamek. Najbardziej podobały  mi się bardzo stare książki w gablocie i sala balowa.

Następnie poszliśmy do Pasażu Róży. Są to stare łódzkie kamienice, całe pokryte małymi lusterkami ułożonymi na kształt róży. Kiedy świeci słońce bije od nich niesamowity blask.

Spacerkiem doszliśmy do Placu Wolności, na którym stoi pomnik Tadeusza Kościuszki, to bardzo ciekawy pomnik, który jest ozdobą Placu Wolności. Przedstawia on wspartego o dąb Tadeusza Kościuszkę, który w lewej dłoni trzyma rulon. Pomnik ten jest bardzo wysoki i był budowany dwa razy, gdyż został zniszczony podczas II Wojny Światowej .

Następnie pojechaliśmy do EC1 w którym byliśmy na Ulicy Żywiołów. Były tam gry i zabawy dla dzieci o tematach kosmosu, wody, ognia i  wiatru. Można było dotykać muszli, kamieni, soli kamiennej i wiele innych wytworów natury. Po zabawie była chwila na posiłek. Na koniec wycieczki, gdy wyszliśmy z EC1 spojrzeliśmy na Dworzec Fabryczny, o którym nasi przewodnicy dużo opowiadali.

Wycieczka była bardzo ciekawa, a pogoda dopisywała!

Eliza Carnieletto kl.3B

Data dodania: 2024-05-21 21:13:01
Data edycji: 2024-06-03 21:05:40
Ilość wyświetleń: 160

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

„Dawać zdrowie i radość poprzez gry w słońcu i na powietrzu”