Opcje widoku
Podkreślenie linków
Reset

Wycieczka klasy 5a

W środę 24.04 klasa 5a odwiedziła kopalnię soli w Kłodawie oraz zamek w Oporowie.
Atmosferę na wycieczce najlepiej pokazuje opis jednego z uczestników oraz fotorelacja:

W środę rano o 7:30 wyruszyliśmy na wycieczkę do Kłodawy i Oporowa. Naszym pierwszym celem była kopalnia soli w Kłodawie. Na początku poszliśmy na zakupy... Oj, niektórzy robili duże zakupy :). Następnie założyliśmy kaski i zabraliśmy okulary; Pan przewodnik mówił nam co możemy robić, a czego nie. Następnie zjechaliśmy windą 600 m pod ziemię! Podczas jazdy wszyscy musieli założyć okulary. W czasie zwiedzania Pan przewodnik opowiedział nam o zwyczajach w kopalni, ile pracują górnicy itp. Następnie zobaczyliśmy kto jest ich podopiecznym, poznaliśmy też jak się do siebie odzywają słowami np.: szczęść Boże, potem poszliśmy przez kolejne 500 m, aż do pokazania nam innych tuneli, gdzie nadal pracują górnicy. Mieliśmy okazję  zobaczyć wybuchy oczywiście symulowane; fajne to było  :). Zaraz potem wróciliśmy i wyjechaliśmy windą do góry. Moje wrażenia były ekscytujące i grupy również.
Wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do muzeum w Oporowie. Tam przywitał nas Pan przewodnik opowiedział o wszystkich zabytkach i zwyczajach jakie kiedyś panowały. Były tam wystawione rodzinne obrazy i dzieła sztuki. Braliśmy również udział w warsztatach detektywistycznych. Ciekawostką jest to, że w zamku w Oporowie był kręcony film Bitwa Detektywów i też taką  wydano książkę.
Następnie pojechaliśmy w drogę do McDonalda, gdzie każdy zamówił sobie jedzenie, bo byliśmy już głodni i lekko zmęczeni. Po McDonaldzie wyjechaliśmy w drogę do domu, mniej więcej o godz.16:30. Podczas drogi słuchaliśmy jeszcze piosenek i śpiewaliśmy.
Pod szkołą byliśmy około 17:30. Tam odbierali nas Rodzice, ale przed tym mieliśmy jeszcze kontrolę czystości autokaru, którą  przeszliśmy pozytywnie :).
Moim zdaniem wycieczka  była  udana; już  nie możemy doczekać się kolejnych wspólnych przygód.

Data dodania: 2024-05-08 07:33:52
Data edycji: 2024-05-08 07:38:30
Ilość wyświetleń: 119

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

„Dawać zdrowie i radość poprzez gry w słońcu i na powietrzu”