Opcje widoku
Kontrast
Podkreślenie linków
Reset

Dalszy ciąg słonych wypraw

W środę, 22 listopada 2023 r. klasa III a razem z klasą III c pod opieką wychowawców i opiekunów odbyły  wędrówkę po kłodawskiej ziemi.

Z Ksawerowa, jadąc przez środek Polski w miejscowości Piątek ruszyliśmy w stronę zamku w Oporowie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy zabawnie, bo od skonsumowania drugiego śniadania na schodach gotyckiego zamku z XV wieku. Muzeum - Zamek w Oporowie koło Kutna, należał do rodu Oporowskich herbu Sulima. O dziejach pięknego zamku zbudowanego na małej wysepce otoczonej fosą i losach jego mieszkańców bardzo ciekawie opowiadał przewodnik. Przeprowadził dla nas również zabawę detektywistyczną, podczas której rywalizowaliśmy zespołowo o zdobycie punktów za rozwiązywane krzyżówki, zagadki i odnalezienie przedmiotów historycznych.  Po świetnej zabawie pojechaliśmy do  McDonalda na smakowity posiłek, a potem ruszyliśmy do Kłodawy.

Około godziny 14.30 dotarliśmy do Kopalni Soli „Kłodawa” czyli największej i najgłębszej kopalnia soli kamiennej w Polsce i Europie. Tutaj powitał nas przewodnik – górnik solny Pan Wojtek. Po założeniu ochronnych kasków zjechaliśmy windą z prędkością 6 m/s na poziom 600 m pod powierzchnię ziemi. Było to niezapomniane wrażenie. Wędrując wyrobiskami korytarzowymi podziwialiśmy ogromne solne groty o barwie białej oraz unikalnej różowej i zwisające z sufitu stalaktyty. Zobaczyliśmy maszyny używane w podziemnym górnictwie solnym. Byliśmy w podziemnej kaplicy i wysłuchaliśmy legendy o św. Kindze - opiekunce górników solnych oraz jej pierścieniu, potem w grocie wampira Drakuli. Słuchaliśmy dźwięków wybuchów dynamitu. Poznaliśmy historię powstania złóż kłodawskiej soli oraz jej zastosowania. Na zakończenie podziemnej wędrówki mogliśmy zabrać na pamiątkę bryłki różowej soli.  W drodze powrotnej śpiewaliśmy ulubione piosenki.

Dzięki tej przygodzie zobaczyliśmy wiele pięknych i ciekawych rzeczy oraz miejsc. Była to fascynująca i  niezapomniana wyprawa do wnętrza ziemi.
Z niecierpliwością czekamy na kolejną podróż.

Data dodania: 2023-12-10 22:24:48
Data edycji: 2023-12-10 22:26:57
Ilość wyświetleń: 174

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

„Dawać zdrowie i radość poprzez gry w słońcu i na powietrzu”