Podczas jesiennej edukacji przyrodniczej, uczniowie klasy 2b dowiedzieli się w jaki sposób mierzymy i określamy niektóre składniki pogody. W czasie lekcji w terenie, wykorzystali samodzielnie złożoną stację meteorologiczną zakupioną w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Dzieci odczytywały temperaturę powietrza, poznały budowę oraz zasady działania deszczomierza i wiatromierza. Omówiły również rodzaje opadów i osadów, a szczególnie zauważone na terenie szkolnego boiska zjawisko powstania rosy. Następnym, ciekawym zajęciem był eksperyment umożliwiający przez kilka dni obserwowanie obiegu wody w przyrodzie. Do wykonania tego zadania uczniowie kolejny raz wykorzystali wyposażenie Laboratoriów Przyszłości. Dzięki zastosowaniu modelu symulującego zjawisko obiegu wody w przyrodzie oraz lampy do imitacji Słońca, uczniowie obserwowali zmiany stanu skupienia wody począwszy od parowania wody, kondensacji i tworzenia chmur, aż po opady deszczu, spływ wody po stokach gór, tworzenie się potoków i rzek, oraz ponowne parowanie wody z powierzchni zbiorników wodnych. To były wyjątkowo ciekawe lekcje, które pomogły zrozumieć uczniom zjawiska związane z cyklem wodnym w sposób przystępny i bardzo interesujący.