Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Doświadczenia na lekcji chemii w klasie 7a

Kolejny już raz uczniowie klasy 7a mieli okazję przekonać się, że doświadczenia chemiczne może wykonać każdy, a z Labolab jest łatwiej.

 

W dniu 15.11.2022 na lekcji chemii uczniowie badali właściwości tlenu.

 

„Garść” informacji o tlenie:

Badania przeprowadzone przez polskiego historyka chemii Romana Bugaja wykazały, że najprawdopodobniej pierwszym odkrywcą tlenu był Michał Sędziwój. Ciekły tlen jako pierwsi otrzymali w 1883 r. profesorowie Uniwersytetu Jagiellońskiego (Karol Olszewski i Zygmunt Wróblewski). W 1775 r. nazwę tlenu oxygenium nadał Antoine Lavoisier, który badał składniki powietrza.

Tlen ma ogromne zastosowanie w przemyśle, m.in. w hutnictwie do świeżenia metali; w przemyśle chemicznym bierze udział w wielu procesach technologicznych (np. otrzymywanie kwasu azotowego, kwasu siarkowego); spalanie paliw (łączenie się z tlenem) jest źródłem energii cieplnej wykorzystywanej w wielu gałęziach przemysłu, w transporcie, do ogrzewania pomieszczeń oraz w gospodarstwie domowym; palniki acetylenowo-tlenowe i wodorowo-tlenowe służą do spawania i cięcia metali; stosowany też w lecznictwie. /encyklopedia PWN/

 

W temperaturze pokojowej tlen jest bezbarwnym i bezwonnym gazem. Trudno rozpuszcza się w wodzie. Podtrzymuje palenie, o czym mogli przekonać się siódmoklasiści podczas lekcji. :-)

 

Dziękuję uczniom za wspaniałą i bezpieczną pracę podczas wykonywania doświadczeń

Anna Skrzydlewska

 

#Laboratoria Przyszłości

 

Data dodania: 2022-11-21 11:54:26
Data edycji: 2022-11-21 11:54:50
Ilość wyświetleń: 389

Nasi Partnerzy

Motto
naszej
szkoły

„Dawać zdrowie i radość poprzez gry w słońcu i na powietrzu”

dr Henryk Jordan
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej