W nagrodę do Francji :)

25 września laureaci gminnego konkursu wiedzy o Francji wyjechali w nagrodę do Breuil-le-Sec, gminy partnerkiej z którą współpracuje nasza gmina.

Z naszej szkoły pojechało czworo uczniów. Dzieci mieszkały u  rodzin francuskich.

W programie pięciodniowej wycieczki oraganizatorzy przewidzieli mały turniej piłkarski oraz uroczyste powitanie polskiej wycieczki przez Mera Breiul-le-Sec, pana Denisa Dupuis, przedstawicieli Urzędu Gminy oraz Stowarzyszenia do Spraw Współpracy z Polską.
Kolejnego dnia zwiedzaliśmy średniowieczny zamek w Pierrefond, podziwialiśmy muzeum na barce na rzece Oise. Wybraliśmy się również do lasu w Compiegne, gdzie przeszliśmy do repliki historycznego wagonu, w którym podpisano układ rozejmowy kończący I wojnę światową.
Nie mogło się obyć bez wizyty w Paryżu, która rozpoczęła się wspinaczką na wieżę Eiffla, podziwianiem Trokadero oraz zwiedzaniem ekskluzywnej galerii Lafayette. Następnie z Placu Zgody przejechaliśmy Aleją Pól Elizejskich do Placu Charles’a de Gaulle pod  monumentalnym Łukiem Triumfalnym. W głowie kręciło się od przepychu luksusowych   butików, salonów samochodowych, restauracji i teatrów. Opuszczając stolicę, mijaliśmy Stadion Narodowy Francji.

Dzień przed wylotem do kraju, dzieci spędziły czas na zajęciach integracyjnych z rodzinami, a wieczorem pożegnano nas uroczystym koncertem i kolacją.

Będziemy długo wspominać pobyt we Francji. Tu nawiązały się piękne i trwałe relacje. Żal było opuszczać nowych przyjaciół, którzy ugościli nas w wyjątkowy sposób.

Teraz mamy nadzieję na rewizytę naszych francuskich kolegów i koleżanek.